השירותים של המרכז

אבחון מצב לימודי במתמטיקה ומיפוי לפי נושאי לימוד

בתחילת דרכנו המשותפת נפגש לשיעור אבחון לצורך בדיקת התאמה ובניית תוכנית עבודה מותאמת אישית. שיעור זה הינו שיעור תרגול לכל דבר ונמשך שעה וחצי. בו נשים לב לאנרגיה ולתדר של התלמיד, לפערים הלימודיים במתמטיקה, למידת המוטיבציה ויחד נוכל לנסח מטרות ישימות לדרכינו המשותפת.
בשיעור האבחון נרצה להכיר את מצבו של התלמיד בפרמטרים הבאים על מנת לדייק עבורו תוכנית לימודים פרטנית התואמת את צרכיו:
יכולת אישית: מקצוע המתמטיקה מחולק לשלוש רמות בהתאם למספר יחידות הלימוד אליהם התלמיד עתיד לגשת, כאשר 3 יחידות לימוד היא הרמה הנמוכה ו- 5 יחידות לימוד היא הרמה הגבוהה. קיים קשר ישיר בין היכולת האישית (ואולי גם המולדת) של התלמיד לשיבוצו.
מוטיבציה: הרצון של התלמיד, מחויבותו לתהליך ושיתוף הפעולה מצידו מהווים תנאי בסיסי להצלחתו.
שליטה במתמטיקה: נעמוד על הצלחתו של התלמיד בפתרון תרגילים בתחומים המרכזיים בהם נדרש. למשל עם תלמיד חטיבת ביניים ניגע בשלושה תחומים עיקריים: אלגברה, פונקציות וגיאומטריה. במקרים מסוימים נתמקד בנושא אחד בהתאם לצורך ולמצב הלימודי. אנו נציף את הפערים הקיימים ונבחן את משך הזמן הקצר ביותר בו ניתן לצמצם את הפערים.

שיעור תרגול בקבוצה קטנה ביום ושעה קבועים

שיטת הלימוד אצלנו ייחודית ומותאמת לכל תלמיד ותלמידה ומטרתה לסייע לתלמיד בהתמודדות בבית הספר, זאת על ידי הקניית כלים ללמידה עצמאית באמצעות כיתת תרגול מצומצמת והטרוגנית (מגוונת), בשיטה זו אנו מסייעים לילד לפתח יכולת למידה עצמית ובקרת טעויות אשר מדמה את המצב האמיתי ומכינה אותו לביצוע מיטבי במעמד של מבחן. השיעור מתקיים ביום ושעה קבועים, במטרה להוות עוגן בלו"ז של התלמיד, ובכך לחזק את המחויבות של התלמיד/ה לתהליך.

שיעור פרטני לטובת סגירת פערים

במקרים בהם נזהה בתהליך האבחון כי נדרש שיעור פרטי נעשה זאת באמצעות שימוש בשיעורים פרטיים המוגדרים אצלנו "אישי זוגי". כלומר עד שני תלמידים , המטרה שלנו במצב זה היא להכשיר את התלמיד לשילובו בשיעור תרגול קבוצתי ונעשה שימוש בשיעור פרטי בעיקר כדי ללמד ולהקנות חומר לימוד שחסר או במצבים בהם התלמיד נימצא במקום רגשי נמוך ביחס למקצוע המתמטיקה.

בניית תוכנית למידה פרטנית תפורה למידות

תוכנית הלמידה אותה נבנה לאחר מפגש ההכרות עם התלמיד/ה תתבסס על הפערים, היכולת ומידת המוטיבציה שאובחנו ותכלול את חומרי הלמידה הנדרשים, מסלול הלמידה המומלץ על ידינו ודגשים פרטניים הבאים לידי ביטוי בעבודתנו עם התלמיד.

הכנה לחטיבה ולתיכון

המעבר מבית הספר היסודי לחטיבה , ומחטיבת הביניים לתיכון היא הזדמנות מצוינת לעשות קפיצה משמעותית במקצוע המתמטיקה. אנו נסייע לתלמידים בסגירת פערים ויישור לטובת השתלבות והסתגלות מייטבית, ואף נסייע לתלמידים המתאימים ונעשה תהליך משותף ומשמעותי במטרה לנצל הזדמנות זו לשיפור מעמדם לרמת יחידות גבוהה יותר.

חומרי לימוד אינטראקטיביים

כחלק מיכולתנו לתפור לתלמיד/ה תכנית לימוד פרטני ומותאמת, אנו עושים שימוש בחומרי לימוד אונליין מאתר הלימודים "GOOL". הכוללים יחידות תוכן דיגיטליות בהתאם לנושא שבו נדרש חיזוק/צמצום פערים עבור התלמיד. מדובר בלמידה אפקטיבית וממוקדת שהוכיחה עצמה רבות בעבודה עם תלמידים.

מפגשי הדרכה להורים למתבגרים

שיתוף הפעולה שלנו במרכז עם ההורים חשוב במיוחד לטובת הצלחת התלמידים. אנו נעבוד בשותפות החל משלב קליטת התלמיד בתהליך הלמידה הראשוני במרכז ועד הדרכות שוטפות, טיפול במשברים ולמידה מכשלונות.

בניית תוכנית למידה פרטנית תפורה למידות

תוכנית הלמידה אותה נבנה לאחר מפגש ההכרות עם התלמיד/ה תתבסס על הפערים, היכולת ומידת המוטיבציה שאובחנו ותכלול את חומרי הלמידה הנדרשים, מסלול הלמידה המומלץ על ידינו ודגשים פרטניים הבאים לידי ביטוי בעבודתנו עם התלמיד. ​

שיעור פרטני לטובת סגירת פערים​

במקרים בהם נזהה בתהליך האבחון כי נדרש שיעור פרטי נעשה זאת באמצעות שימוש בשיעורים פרטיים המוגדרים אצלנו "אישי זוגי". כלומר עד שני תלמידים , המטרה שלנו במצב זה היא להכשיר את התלמיד לשילובו בשיעור תרגול קבוצתי ונעשה שימוש בשיעור פרטי בעיקר כדי ללמד ולהקנות חומר לימוד שחסר

הכנה לחטיבה ולתיכון​

המעבר מבית הספר היסודי לחטיבה , ומחטיבת הביניים לתיכון היא הזדמנות מצוינת לעשות קפיצה משמעותית במקצוע המתמטיקה. אנו נסייע לתלמידים בסגירת פערים ויישור לטובת השתלבות והסתגלות מייטבית, ואף נסייע לתלמידים המתאימים ונעשה תהליך משותף ומשמעותי במטרה לנצל הזדמנות זו לשיפור מעמדם לרמת יחידות גבוהה יותר.

חומרי לימוד אינטראקטיביים​

כחלק מיכולתנו לתפור לתלמיד/ה תכנית לימוד פרטני ומותאמת, אנו עושים שימוש בחומרי לימוד אונליין מאתר הלימודים "GOOL". הכוללים יחידות תוכן דיגיטליות בהתאם לנושא שבו נדרש חיזוק/צמצום פערים עבור התלמיד. מדובר בלמידה אפקטיבית וממוקדת שהוכיחה עצמה רבות בעבודה עם תלמידים.

מפגשי הדרכה להורים למתבגרים

שיתוף הפעולה שלנו במרכז עם ההורים חשוב במיוחד לטובת הצלחת התלמידים. אנו נעבוד בשותפות החל משלב קליטת התלמיד בתהליך הלמידה הראשוני במרכז ועד הדרכות שוטפות, טיפול במשברים ולמידה מכשלונות.

שיעור תרגול בקבוצה קטנה ביום ושעה קבועים​

שיטת הלימוד אצלנו ייחודית ומותאמת לכל תלמיד ותלמידה ומטרתה לסייע לתלמיד בהתמודדות בבית הספר, זאת על ידי הקניית כלים ללמידה עצמאית באמצעות כיתת תרגול מצומצמת והטרוגנית (מגוונת), בשיטה זו אנו מסייעים לילד לפתח יכולת למידה עצמית ובקרת טעויות אשר מדמה את המצב האמיתי ומכינה אותו לביצוע מיטבי במעמד של מבחן. השיעור מתקיים ביום ושעה קבועים , במטרה להוות עוגן בלו"ז של התלמיד, ובכך לחזק את המחויבות של התלמיד/ה לתהליך.

אבחון מצב לימודי במתמטיקה ומיפוי לפי נושאי לימוד

בתחילת דרכנו המשותפת נפגש לשיעור אבחון לצורך בדיקת התאמה ובניית תוכנית עבודה מותאמת אישית. שיעור זה הינו שיעור תרגול לכל דבר ונמשך שעה וחצי. בו נשים לב לאנרגיה ולתדר של התלמיד, לפערים הלימודיים במתמטיקה, למידת המוטיבציה ויחד נוכל לנסח מטרות ישימות לדרכינו המשותפת. בשיעור האבחון נרצה להכיר את מצבו של התלמיד בפרמטרים הבאים על מנת לדייק עבורו תוכנית לימודים פרטנית התואמת את צרכיו: יכולת אישית: מקצוע המתמטיקה מחולק לשלוש רמות בהתאם למספר יחידות הלימוד אליהם התלמיד עתיד לגשת, כאשר 3 יחידות לימוד היא הרמה הנמוכה ו- 5 יחידות לימוד היא הרמה הגבוהה. קיים קשר ישיר בין היכולת האישית (ואולי גם המולדת) של התלמיד לשיבוצו. מוטיבציה: הרצון של התלמיד, מחויבותו לתהליך ושיתוף הפעולה מצידו מהווים תנאי בסיסי להצלחתו. שליטה במתמטיקה: נעמוד על הצלחתו של התלמיד בפתרון תרגילים בתחומים המרכזיים בהם נדרש. למשל עם תלמיד חטיבת ביניים ניגע בשלושה תחומים עיקריים: אלגברה, פונקציות וגיאומטריה. במקרים מסוימים נתמקד בנושא אחד בהתאם לצורך ולמצב הלימודי. אנו נציף את הפערים הקיימים ונבחן את משך הזמן הקצר ביותר בו ניתן לצמצם את הפערים.
דילוג לתוכן