כיצד לשפר כישורים במתמטיקה

השליטה במתמטיקה חשובה לאין-שיעור עבור ההתפתחות האישית הן בשלב הלימודים המוקדמים והן לאחר מכן, בבניית הקריירה ולמעשה כמעט בכל תחומי החיים. להלן 7 דרכים לשיפור היכולות המתמטיות שלך:

1. תירגול מתמטיקה באופן קבוע

תרגול עקבי הוא המפתח לשיפור כישורי מתמטיקה. יש להקדיש זמן קבוע כל שבוע ללמוד ולתרגל שיעורים ותרגילים. כך, על ידי פתרון בעיות מתמטיות באופן קבוע (במסגרת של שיעורים או מפגשי חברים אונליין או בבית), מתחזקת יכולת זו ואף משתפרת ההבנה של מושגים מתמטיים כמו גם היכולת לזכור אותם – ולהשתמש בהם בעת הצורך.

2. היעזרו בקהילה

אם אתם נאבקים ללא הצלחה בנושא מתמטי מסויים – כדאי מאד לבקש עזרה מהמורה או מהחברים לכיתה. לפעמים עצה אחת קטנה עשויה לחולל שינוי גדול, לפקוח את עיניכם ולאפשר לכם לקבל הבנה טובה יותר של הנושא, ואף לשפר את הביטחון העצמי. כמו כן, הצטרפות לקהילת מתמטיקאים (למשל בקבוצות ברשת) מסייעת לפתח את היכולות המתמטיות. בקהילה שכזו תוכלו לקבל עזרה ממתמטיקאים מנוסים, לפתח את היכולת לשאול שאלות באופן נכון ותוכלו להתאמן עם אחרים.

3. בעת תירגול מתמטיקה - לימדו מטעויות

זיכרו שטעויות הן שלב כמעט הכרחי בדרך להצלחה. לכן במהלך שיעור מתמטיקה, אם חלות טעויות – אל תתייאשו מכך, במקום זאת לימדו מהטעויות. נתחו את השגיאות שנעשו בדרך כדי להבין היכן טעיתם וכיצד תוכלו להשתפר בעתיד.

4. השתמשו במשאבים שונים ללימוד מתמטיקה

הטכנולוגיה כיום מעמידה לרשותנו משאבי לימוד כמעט בלתי מוגבלים. נצלו משאבים כגון ספרי לימוד מתמטיקה, מדריכים מקוונים ותוכנות תירגול ולימוד מתמטיקה. ישנן הרבה תוכנות ואפליקציות מתמטיות המסייעות לפתח יכולות מתמטיות. כמה מהן כוללות תרגולים ופעילויות לימוד ומתמטיקה. משאבים אלה יעזרו לכם להבין מושגים מתמטיים מורכבים ואף לפתור בעיות בצורה יעילה יותר.

5. השתתפו בתחרויות מתמטיקה

השתתפות בתחרויות מתמטיקה יכולה לעזור לכם ליישם את כישורי המתמטיקה שלכם לטובת פתרון בעיות בעולם האמיתי. עצם ההשתתפות בתחרות מדרבנת אותנו לעבוד קשה יותר ולשפר את הכישורים, וגם היא מחזקת את הביטחון העצמי ומעניקה תחושת הישגיות ואף הנאה.

6. קראו חומרים הקשורים למתמטיקה

קריאה של ספרים, מאמרים ובלוגים הקשורים למתמטיקה מסייעת להבין את הרלוונטיות והיישומים של מתמטיקה בתחומים ותעשיות שונות.

7. השתמשו במתמטיקה בחיי היומיום

המתמטיקה היא כלי שימושי במצבים רבים בהם כולנו נתקלים מדי יום, כגון חישובים, מתן עצות, ניהול תקציב ואפילו מדידת מרכיבים בזמן הבישול… פיתוח ההבנה המעשית של מתמטיקה מרחיב את הדעת וכפועל יוצא משפר את הכישורים המתמטיים.

למידע נוסף והרשמה לשיעורי תיגבור מתמטיקה: צרו קשר

אצלנו שיטת הלימוד היא אישית ומותאמת לרמה הלימודית של כל תלמיד/ה – והתוצאות מדברות בעד עצמן! 

  • אבחון מצב לימודי ובניית תוכנית התקדמות אישית!
  • הכנה ספציפית לקראת מבחני סוף שנה ובגרויות!
  • לכיתות ד' עד סוף יב' בכל הרמות!
  • צוות מיומן וסבלני!
  • גישה ייחודית של הנאה ובניית הביטחון העצמי!
  • לומדים בכיתה או בזום!
  • מותאם גם ל"שונאי מתמטיקה"!
  • הקניית ערכים כמו עצמאות, אחריות, והערכה עצמית.
  • לבחירתכם: מגוון מסלולי לימוד בהתאם למצב הלימודי.
  • לשיחה ראשונית ובדיקת התאמה לתוכנית – צרו קשר עכשיו.
דילוג לתוכן